Rabu, 02 Maret 2011

contoh surat sales

February 28, 2006

Mr. Ardi Sanjaya

Vice-President of Sales
PT. Fastron Electronic
Jl. M.H. Thamrin kav. 12 A
Jakarta Selatan
I am applying for a position as Sales Manager with your company, as I feel my background in developing a sales department will be of interest to you.
As my resume indicates, I joined PT. Bakrie Electric., in the capacity of trainee and moved up the ladder to my current position of Sales Manager. In each year of my employment, I was successful in opening news account, penetrating existing ones, and reopening closed business. As a result, I was responsible for sales increase of 20% to 25%.
As sales manager I was involved in recruiting, training, and supervising a staff of 120 salespeople and was responsible foe sales worldwide.
I am looking forward to meeting you. When can we set up an appointment for an interview? I may be reached at 021-7856729.

Sincerely,

Rizki Indra Pratama


28 Februari 2006

versi INDONESIA

Mr Ardi Sanjaya
Wakil Presiden Penjualan
PT. FASTRON Elektronik
Jl. M.H. Thamrin kav. 12 A
Jakarta Selatan

Saya melamar untuk posisi sebagai Sales Manager dengan perusahaan Anda, karena saya merasa latar belakang saya dalam mengembangkan departemen penjualan akan menarik bagi Anda.

Sebagai
bahan pertimbangan  saya menunjukkan, saya bergabung dengan PT. Bakrie Electric., dalam kapasitas peserta pelatihan dan naik tangga ke posisi sekarang saya Sales Manager. Dalam setiap tahun kerja saya, saya berhasil dalam membuka rekening berita, penetrasi yang sudah ada, dan membuka kembali usaha yang tertutup. Akibatnya, saya bertanggung jawab untuk meningkatkan penjualan sebesar 20% sampai 25%.
Sebagai manajer penjualan saya terlibat dalam perekrutan, pelatihan, dan pengawasan staf 120 tenaga penjualan dan penjualan
lain yang bertanggung jawab di seluruh dunia.
Saya melihat ke depan untuk bertemu dengan Anda. Kapan kita bisa membuat janji untuk wawancara? Saya bisa dihubungi di 021-7856729.

Hormat kami,


Nama Anda

Tidak ada komentar:

Posting Komentar